Snowboarden en skiën op de derde dag

19 februari 2019 - Jyväskylä, Finland

In de ochtend vertrokken we met het busje naar de piste 5 km verderop. Hier eerst ons materiaal opgehaald helm, schoenen, skies/snowboard en stokken. Daarna naar de skipiste. Hier kregen we eerst twee uurtjes les. Joey en Mike hadden voor de vakantie al 4 snowboardlessen gevolgd op de borstelbaan in Hoorn. Ik heb hier ook 2 snowboardlessen gevolgd, maar omdat ik de eerste keer hard gevallen ben durfde ik niet meer. Ik wilde het in Finland zeker nog een keer gaan proberen. Omdat ik van de reisbegeleiding hoorde dat skiën iets makkelijker is dan snowboarden heb ik in Finland gekozen om toch maar te gaan skiën.

De skiles in de echte sneeuw ging redelijk, maar twee uur is toch best kort om het te leren. Na de lunch mochten we de middag nog vrij skiën en snowboarden. Toen was er niemand meer die mij kon helpen en kwam mijn angst om te vallen heel snel weer terug, zeker omdat als je gevallen bent het lastig opstaan is op een schuine helling. Toch de skilift in gegaan en de eerste halte eruit gestapt. Na twee meter skiën ging ik onderuit en kon niet alleen opstaan. Heb de skiës afgedaan en ben naar beneden gelopen. En besloot dat skiën en snowboarden niets voor mij is. Bij Joey en Mike ging het een stuk beter. Ik heb ze een aantal keer goed van piste naar beneden zien komen. De lessen op de borstelbaan in Hoorn hebben geholpen om sneller zelfstandig te kunnen snowboarden. Top gedaan mannen!!

Aan het eind van de middag weer terug naar ons huisje in Pyha.

Morgen staat de sneeuwschoenwandeltocht op het programma.

1. Koos:
    20 februari 2019
    Hoi bikkels, heel erg leuk zo die verslagen van jullie activiteiten. Hoop dat de temperatuur ook een beetje aangenaam is. Nog veel plezier.
  2. Mariska Heldoorn:
    20 februari 2019
    De temperatuur valt heel erg mee. De eerste 3 dagen was het het tussen de -6 en -10. Vanaf vandaag is het iets kouder - 13. Morgen wordt het - 17. Het is een fantastisch mooi land. De reisbegeleiding is ook heel enthousiast en aardig. Noorderlicht nog niet gezien en de kans daarop is ook klein omdat het volle maan is. We wachten af en hopen het nog wel te zien.
  3. Ans Heldoorn:
    21 februari 2019
    Wat een leuke sportive en gevarieerde vakantie, nog heel veel plezier!